Miejsce: Wybrzeże Czarnogóry i Zatoka Kotorska
Jachty: jednokadłubowe oraz katamarany (nasze jachty)
Termin: od kwietnia do października
Akwen: Morze Adriatyckie
Zatoka Kotorska (czarn. / serb. Бока Которска; chorw. / serb. Boka kotorska) – zatoka w południowej części Morza Adriatyckiego w Czarnogórze. Północno-zachodnie wybrzeże zatoki na niewielkim odcinku należy do Chorwacji. Zatoka Kotorska ma językowaty kształt, głęboko wcina się w ląd.
Składają się na nią 4 mniejsze zatoki. Od strony morza, jako pierwszy, położony jest Zalew Hercegnowski który poprzez Cieśninę Kumborską łączy się z pozostałymi trzema zalewami, mającymi kształt trójkątów: Tiwatskim, Risańskim i Kotorskim, które stykają się ze sobą wierzchołkami w cieśninie Verige.
Nad zatoką leżą m.in. średniowieczne miasta Kotor i Perast oraz pamiętające czasy antyczne Risan. Miejscowości te wraz z całym krajobrazem Zatoki Kotorskiej przypominającym fiordy północy, został w 1979 r. wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. W rzeczywistości zatoka nie ma charakteru fiordu (zalanej doliny polodowcowej), ale riasu (zalanej doliny rzecznej).
W Zatoce Kotorskiej znajduje się 9 wysp: Prevlaka, Mamula, Ostrvo Vavedenje u samego wlotu do zatoki, Sveti Marko, Zanovjetni Školjic, Ostrvo Cvijeća i Mala Gospa w Zalewie Tiwatskim oraz Gospa od Škrpjela i Sveti Đorđe w Zalewie Risańskim.
Informacje
- Bar
- Petrovac
- Sveti Stefan
- Becici
- Budva
- Herceg Novi
- Tivat
- Kotor
- Denovici
Cena tygodniowego rejsu zależy od terminu oraz rodzaju jachtu i wynosi od 1400 do 2400 PLN, zawiera:
- miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej z własną łazienką*
- usługi skippera
- realizację programu rejsu
- podstawowe szkolenie żeglarskie (dla zainteresowanych)
- koszulkę rejsową
- w pełni wyposażony kambuz
Cena nie zawiera (Składka do kasy jachtowej w wysokości ok 100-150 EUR):
- transportu do i z mariny
- wyżywienia
- opłat portowych i administracyjnych
- paliwa
- biletów wstępu do muzeów, degustacji lokalnych potraw i napojów w restauracjach, wydatków własnych
- ubezpieczenie KL+A
- transportu lotniczego i pobytu w hotelach
- ubezpieczenie kaucji
- transit log, końcowe sprzątanie
- silnik do pontonu
*Dotyczy wybranych modeli jachtów
Uwaga !!! W zależności od rejsu oraz jachtu cena może uwzględniać niektóre opłaty jak np. pościeć, doatkowa butla z gazem, silnik do pontonu czy też sprzątanie oraz transit log. Informacje podane są zawsze w szczegółach rejsu.
Dzień pierwszy sobota:
Przyjazd do miejsca zbiórki. Zaokrętowanie na jachcie, zapoznanie się z nim, przygotowanie do wyjścia w morze. Wieczorem odpoczynek.
Dzień drugi – szósty:
Realizacja programu rejsu według ustaleń z uczestnikami.
Dzień siódmy sobota:
Rano wyokrętowanie i zdanie jachtu.
Portem rozpoczęcia i zakończenia naszego rejsu jest miejscowość BAR. Trasa rejsu prowadzi wzdłuż wybrzeża Czarnogóry w kierunku północnym w stronę zatoki Kotorskiej. Po drodze zawijamy do portów PETROWAC, SVETI STEFAN, BECICI, BUDVA, HERCEG-NOVI, TIVAT, KOTOR, RISAN, DENOVICI. Cała nasza trasa liczy około 120-150 Nm (mil morskich czyli około 250km żeglugi) codziennie od 4 do 6 godzin żeglowania a resztę czasu poświęcamy na zwiedzanie, plażowanie i nurkowanie.
Do Czarnogóry można dostać się samolotem, samochodem bądź autobusem.
Organizujemy transport busem z Polski do Czarnogóry.
Pomagamy w organizacji transportu i zakupie biletów lotniczych!!!
- Skipper nie bierze udziału w składce jachtowej.
- Trasa rejsu ma charakter ramowy i może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych, decyzji władz państwowych lub innych nieprzewidzianych wcześniej wypadków. Szczególnie w przypadku, gdy siła wiatru przekracza 6 stopni w skali Beauforta, Kapitan Jachtu ma prawo do podjęcia decyzji o pozostaniu w porcie. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy rejsu podejmuje Kapitan Jachtu po uprzednim ustaleniu umiejętności i sprawności Uczestników.
- W rejsach, w których występuje transport samolotem lub promem, cena za rejs nie uwzględnia kosztów transportu Uczestnika z i na lotniska oraz terminale promowe, do i z miejsc, w których znajduje się jacht.
- Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane. Każdy z uczestników otrzyma honorowaną przez POLSKI ZWIĄZEK ŻEGLARSKI opinię z rejsu która jest niezbędna do podwyższania stopni żeglarskich jeśli oczywiście osoba jest tym zainteresowana.
- Uczestnicy rejsu nie są pasażerami, biorą czynny udział we wszystkich pracach związanych z prowadzeniem jachtu: pełnią wachty, sterują, obsługują żagle, gotują i sprzątają na jachcie.
- W przypadku rejsów luksusowych, w których płynie obsługa jachtu (skipper, cook, przewodnik itp.) goście nie biorą udziału w powyższych pracach